/ricerca/ansaen/search.shtml?any=
Show less

Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Nutella teams up with ANSA to mark anniversary

Nutella teams up with ANSA to mark anniversary

Landmark news over 59 years selected for iconic spread's history

ROME, 07 October 2022, 14:56

Redazione ANSA

ANSACheck

'World Nutella Day ', festa celebra icona italiana - ALL RIGHTS RESERVED

'World Nutella Day ', festa celebra icona italiana -     ALL RIGHTS RESERVED
'World Nutella Day ', festa celebra icona italiana - ALL RIGHTS RESERVED

Nutella has teamed up with ANSA to mark its 59th anniversary with the iconic spread issuing 59 limited edition jars featuring news stories taken from the archives of Italy's premier new agency.
    The scheme, titled Nutella With You, recounts scientific discoveries, inventions and many other historical landmarks that have occurred since the hazelnut flavoured spread was invented in 1964.
    A QR code on the jars will give access from October in sales outlets across Italy to stories and pictures selected by ANSA to create a digital show of each passing year.
    They include the birth of Nutella, the advent of email in 1971, the erasable pen in 1981, the arrival of the World Wide Web in 1991, and the first smartphones in 2007.
    What's more, working with Spotify, Nutella has created a sound track to enable buyers to immerse themselves in the atmosphere of each year.
    The lucky buyers will be able to make their own playlist, Nutella maker Ferrero said.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.