/ricerca/ansaen/search.shtml?any=
Show less

Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Coffee Day: 3.1 billion cups a day in the world

Coffee Day: 3.1 billion cups a day in the world

Italy second global exporter of roasted product

ROME, 01 October 2024, 14:15

ANSA English Desk

ANSACheck
- ALL RIGHTS RESERVED

- ALL RIGHTS RESERVED

Some 3.1 billion cups of coffee are drunk all over the world every day, Italy's Consorzio Promozione Caffè said on International Coffee Day on Tuesday.
    The Consortium underlined that Italy is the second biggest exporter of roasted coffee in the world (2.25 billion euros in 2023, up 6.8%).
    "As an excellence of Made in Italy, coffee - commented Michele Monzini, president of Consorzio Promozione Caffè - is the symbol that best tells the sense of Italianness, our ability to open up to the world and interpret it, without forgetting our essence and our tradition.
    "On the occasion of International Coffee Day we cannot help but celebrate the global vocation of this drink, its ability to adapt to the most diverse tastes, which interpret the traditions of the places, and to the most particular combinations, always remaining the protagonist of a moment of conviviality and sharing. "Coffee is perhaps the drink that best interprets our diversity in the world, enhancing it and uniting it in a ritual that makes us feel closer." International Coffee Day was inaugurated in 2015.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.