/ricerca/ansaen/search.shtml?any=
Show less

Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Italians to spend 3.2 bn for Christmas meal says study

Italians to spend 3.2 bn for Christmas meal says study

300 mn more than last year due to price hikes - Confcooperative

ROME, 21 December 2024, 13:09

ANSA English Desk

ANSACheck
- ALL RIGHTS RESERVED

- ALL RIGHTS RESERVED

Italians will spend an estimated 3.2 billion euros for the traditional Christmas meal, an additional 300 million compared to last year and 500 million more with respect to celebratory lunches or dinners prior to the Covid pandemic, according to a survey published on Saturday by the research centre of the confederation of cooperatives Confcooperative.
    The poll found that the phenomenon was not due to a significant rise in consumption but to a generalized increase in prices, as well as of Christmas bonuses and of the number of people in employment in 2024, which recorded a boom in new employees.
    "According to this trend, personal spending prevailed" this year which was dominated by "selfishness, caution and prudence" in consumption, with the gap between those who can spend and those who can't widening, it said.
    "One in three Italians will go on holiday, but the army of people in absolute and relative poverty includes about 10 million", said the study.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.