/ricerca/ansaen/search.shtml?any=
Show less

Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

4 bn worth of pasta in Italians' shopping carts - Coldiretti

4 bn worth of pasta in Italians' shopping carts - Coldiretti

World Pasta Day: homemade for 27%, boom among young people

ROME, 25 October 2024, 17:22

ANSA English Desk

ANSACheck
VII edizione della Settimana della Cucina Italiana nel Mondo - ALL RIGHTS RESERVED

VII edizione della Settimana della Cucina Italiana nel Mondo - ALL RIGHTS RESERVED

Italian families spend almost four billion euros a year to put pasta in their shopping cart, in all its variations, farm group Coldiretti said World Pasta Day Friday.
    Italians, according to the latest Istat data, eat 23.1 kilograms of pasta per capita, but spaghetti and penne are also popular abroad with 17 kilos in Tunisia, followed by Venezuela (12 kg), Greece (11.4 kg), Chile (9.5 kg), the United States (8.8 kg), Argentina (8.6 kg) and Iran (8.5 kg).
    Despite the difficult international situation, Italian pasta exports increased by 6% in the first 7 months of 2024, according to Coldiretti on Istat data, with Germany, the United States and France being the main markets in that order.
    But there are also those who are not satisfied with the pasta bought at the supermarket and get to work with flour and a rolling pin to prepare it at home.
    According to a Coldiretti/Ixe' survey, 27% of Italians say that tagliatelle, tortellini, agnolotti and other types of specialties are prepared at home.
    It's a passion that involves especially young people between 18 and 34 years old, while at a territorial level it is more rooted in the South and Center, the survey said.
    Among the innovations of recent years is the spread on the market of 100% Italian pasta with national wheat, which sees the involvement of the main brands in the sector.
    The consumption of 'tricolor' penne and spaghetti, according to Coldiretti based on Ismea data, represents 40% in volume and value of the total purchased in large-scale distribution.
   
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.